Thursday, August 3, 2017

Online ေလာကဟာ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားတဲ့ေလာကျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာကမွာ လူသိမ်ားဖို႔အတြက္ ပံုမွန္အားျဖင့္ ပိုက္ဆံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သံုးရေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုမွ စၿပီးေထာင္တဲ့ လုပ္ငန္းမ်ိဳးေတြ၊ အျမတ္သိပ္မရေသးတဲ့ လုပ္ငန္းေတြမွာဆိုရင္ေတာ့ တစ္လတစ္လ ေဒၚလာေထာင္ခ်ီ သံုးဖို႔ မလြယ္ကူဘူးေပါ့။ ဒီလိုမ်ိဳးအေျခအေနျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒီအခ်က္ (၄) ခ်က္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ပိုက္ဆံမ်ားမ်ားမကုန္ဘဲ လူသိမ်ားလာေစမွာျဖစ္ပါတယ္။


(၁) သင့္ရဲ႕ Social Media account ေတြမွာ Product ေတြ Service ေတြခ်ည္းပဲ တင္မေနပါနဲ႔။


သင့္ရဲ႕ Facebook page တစ္ခုလံုးမွာ သင္ေရာင္းတဲ့ ပစၥည္းေတြ၊ ဝန္ေဆာင္မႈေတြအေၾကာင္းခ်ည္းပဲ ေတာက္ေလွ်ာက္တင္ေနရင္ သင့္ရဲ႕ page ႀကီးက အရမ္းကိုပ်င္းဖို႔ေကာင္းေနမွာပါ။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ Brand ေတြဟာ Social Media မွာ active အရမ္းျဖစ္ၾကတယ္ဆိုေပမယ့္ ေစ်းခ်ည္းပဲေရာင္းေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ တျခား Engage ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ Content ေတြနဲ႔ တြဲဖက္ၿပီး တင္ဆက္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားစု Recommend ေပးတာကေတာ့ 80 – 20 rule လို႔ေခၚတဲ့ စိတ္ဝင္စားဖြယ္အေၾကာင္းအရာ 80% တင္ရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္းအေၾကာင္းကို 20% ပဲ တင္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ (Social Media Marketing နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြ တည္ေထာင္ထားတဲ့ Digital Wave လုပ္ငန္း၊ ဖုန္းနံပါတ္ 09 7777 333 80 မွာ အခမဲ့ တိုင္ပင္စံုစမ္းႏို္င္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္သိသမွ် SME နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေတြထဲမွာ သူတို႔လဲ ေစ်းအတန္ဆံုးနဲ႔ အေကာင္းဆံုးထဲကပါပါတယ္။)

(၂) Backlink ေတြ မဝယ္ပါနဲ႔။


ဒါကေတာ့ SEO နဲ႔ ပတ္သက္ပါတယ္။ Website ေတြဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ page ေတြ Google Search မွာ Rank တက္ေအာင္လို႔ backlink ေတြ ဝယ္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ backlink ရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက ေျပာင္းျပန္ပါပဲ။ တကယ္က link ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ ၾကည့္တာမဟုတ္ပါဘူး၊ Link ရဲ႕ quality ကသာ အေရးႀကီးတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Backlink ဝယ္ယူျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။

(၃) Instagram ကို သြားဖုိ႔ ႀကိဳးစားပါ။


Instagram ဟာ တကယ္ေတာ့ ရတနာသိုက္တစ္ခုပါပဲ။ လုပ္ငန္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ Facebook မွာပဲ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ အသံုးျပဳသူ သန္း ၃၀၀ ေက်ာ္ရွိတဲ့ Instagram ဟာ အေမ့ခံလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီ user အေရအတြက္နဲ႔ဆိုရင္ သင့္လုပ္ငန္းကို တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ အေကာင္းဆံုး Channel ေတြထဲမွာ Instagram လဲ ပါပါတယ္။ Instagram နဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့လုပ္ငန္းေတြကေတာ့ ဖက္ရွင္လုပ္ငန္း၊ Gym လုပ္ငန္း၊ Birthday Gift and Floral Service လို လုပ္ငန္းမ်ိဳးေတြ၊ စားေသာက္ကုန္နဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္းေတြ၊ ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီး တင္ရင္ လွႏိုင္မယ့္ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သင့္ေတာ္ပါတယ္။

(၄) သင့္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းနဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ Domain ကိုေရြးခ်ယ္ၿပီး website တစ္ခုေလာက္ တည္ေထာင္ထားပါ။


တကယ္ေတာ့ Social Media မွာပဲ လႈပ္ရွားေနၿပီး website မရွိဘူးဆိုတာက လုပ္ငန္းအခ်ိဳ႕အတြက္ပဲ အဆင္ေျပေစႏိုင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ားနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ိဳးေတြမွာ website တစ္ခုရွိမွ လူရွိန္မွာပါ။ ေနာက္ၿပီး Social Media ဆိုတာ Data ျပန္လည္ရွာေဖြဖို႔ ခက္ခဲတဲ့အတြက္ website တစ္ခုေတာ့ တည္ေထာင္ထားသင့္ပါတယ္။
Digital Media ေလာကဟာ တကယ္ကို ၿပိဳင္ဆိုင္မႈျပင္းထန္ပါတယ္။ Digital ေခတ္မွာ ကုန္က်စားရိတ္ နည္းနည္းနဲ႔ ထိေရာက္စြာ ထိုးေဖာက္ခ်င္သူေတြအတြက္ ေဖာက္သည္ခ် တင္ျပလိုက္ပါတယ္။


ေမာင္သက္ေနာင္ (ဟသၤာတ တကၠသိုလ္) 
Credit...... 
ေအာင္မြန္ခ်မ္း (Myanmar Leaders)

No comments:

Post a Comment

“Cover letter ေရးနည္း” (၁) Cover Letter ဆိုုတာ Cover Letter ဆိုုတာဟာ resume သုုိ႔မဟုုတ္ CV တိုု႔နဲ႔ တြဲျပီးတင္ရေလ့ရွိတဲ့၊ တစ္နည္း...