Thursday, August 3, 2017

"မားကတ္တင္းဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ကိုု ကုမၸဏီမွာခန္ ့ဖိုု ့ အင္တာဗ်ဴးဖူးသူတိုုင္း ဒါေတြကိုု ၾကားဖူးၾကမွာပါ”
"က်မ မားကတ္တင္း မလုုပ္နိုုင္ဘူး … တစ္အိမ္ဝင္ တစ္အိမ္ထြက္နဲ ့"
"ရံုုးထဲမွာပဲ ေနခ်င္တယ္ … အျပင္မထြက္ခ်င္ဘူး"
"ဟင့္အင္း … ဟိုုေလွ်ာက္သြား ဒီေလွ်ာက္သြားနဲ ့"
"က်မ စဥ္းစားပါဦးမယ္"
ဒီလိုုအေျပာခံရတိုုင္းမွာ လုပ္ငန္းခြင္ထဲက မားကတ္တင္းသမားေတြ ခံျပင္းစိတ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးၾကမွာပါ။ မားကတ္တင္းက တကယ္ပဲ ဟိုုေလွ်ာက္သြား၊ ဒီေလွ်ာက္သြားပဲလားလိုု ့ ထင္မွတ္ၾကတာလဲ မမွားပါဘူး။ မားကတ္တင္းသမားဆိုုတာ မားကတ္ထဲမွာပဲ ရွိသင့္တာပဲလိုု ့ ခံယူထားရင္ ေက်နပ္စရာနပါ။ ဒါမွ ေရာင္းသူ၊ ဝယ္သူ အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္တဲ့ မားကတ္ရဲ ့ သေဘာကိုု ပိုုျပီး နားလည္နိုုင္မွာပါ။ ဘယ္လိုုေခၚေခၚ ျပႆနာမဟုုတ္ေပမဲ့ Sales နဲ ့ Marketing ကိုု မကြဲတဲ့ ရာထူးသတ္မွတ္မႈကသာ သေဘာေဆာင္သြားပံုုရပါတယ္။
မားကတ္တင္းလို႔ေျပာတာနဲ႔ အားလံုးသိၿပီးသားျဖစ္တဲ့ '4P' ပီေလးလံုးကို ေျပးျမင္ၾကမွာပါ။ ပီေလးလံုး၊ ပီခုနစ္လံုးအျပင္ ပံုစံတမ်ိဳးနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ခ်င္မိတယ္။ (၂၁)ရာစုုေနာက္ပိုုင္းမွာေတာ့ အေရာင္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စာရင္းကိုုင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူ ့စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုမၸဏီရဲ ့ ပံုုရိပ္ကိုု ဖန္တီးေပးတဲ့ မားကတ္တင္းသမားေတြလိုု ့ သတ္မွတ္ေပး၊ သတ္မွတ္ခံရင္ ေကာင္းမြန္လွပတဲ့ ကမၻာၾကီးတစ္ခုု ျဖစ္လာမွာပါ။ ဟုုတ္ပါတယ္ … က်ေနာ္တိုု ့ေတြအားလံုုး မိမိပံုုရိပ္ကိုု မိမိတည္ေဆာက္ေနၾကတဲ့သူေတြပဲေလ ….
.
အမွတ္ (၁) - ခ်စ္ျခင္းနဲ ့ေဆာက္တဲ့ၾကိဳး
တကယ္လိုု ့သင္ဟာ မားကတ္တင္းတစ္ေယာက္ဆိုုရင္ အမုုန္းကိုုေမ့ထားဖိုု ့ လိုုပါလိမ့္မယ္။ ကိုုယ့္အေပၚ ဒုုကၡေပးတဲ့ ရန္သူကိုုေတာင္မွ ေမတၱာထားနိုုင္ရင္ ဘဝဟာ မွန္တခ်ပ္လိုုပါပဲ။
သက္ေရာက္မႈတိုုင္းမွာ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈရွိတယ္ဆိုုျပီး Newton’s Third Law of Motion က ဒီလိုုဆိုုခဲ့ပါတယ္။
“For every action, there is and equal and opposite reaction.”
သူမ်ားကိုု မုုန္းဖိုု ့ၾကိဳးစားရင္ ကိုုယ့္ကိုုဘယ္သူက ခ်စ္ဖိုု ့ၾကိဳးစားမွာလဲဆိုုတာကိုု မားကတ္တင္းသမားေတြ ဂရုုျပဳမိရင္ စားသံုုးသူနဲ ့ မားကတ္တင္းသမားတိုု ့ၾကားက ခိုုင္မာတဲ့ၾကိဳးဟာ ခ်စ္ျခင္းဆိုုတာ ျငင္းစရာမဟုုတ္ပါဘူူး။
အမွတ္ (၂) - ရွင္းလင္းစြာ တူညီတဲ့ နားလည္မႈရွိတဲ့ ဝန္ထမ္းမ်ား
ေဘာလံုုးအသင္းတစ္သင္းကိုု ဥပမာထားရင္ ကစားသမားေတြမွာ ေနာက္တန္း၊ အလယ္တန္း၊ ေရွ ့တန္းတာဝန္ေတြကိုု အရင္ကခြဲထားတဲ့ ဗ်ဴဟာ (MBO - Management By Objectives) ကေန အခုုဆိုုရင္ ကစားသမားတိုုင္းဟာ အေရးၾကံဳရင္ ဂိုုးသြင္းနိုုင္တဲ့ စြမ္းရည္ရွိရမယ္ဆိုုျပီး (Transformational Leadership) ေျပာင္းလဲလာပါတယ္။ လက္ခံဖိုု ့ခက္ခဲတဲ့ ဗ်ဴဟာေတြကိုု သဘာဝတရားရဲ ့သေဘာကိုုသာ နားလည္မယ္ဆိုုရင္ လက္ခံနုုိင္မယ္လိုု ့ဆိုုပါတယ္။ စီးပြားေရးပညာအရလည္း ဒီလူမရွိလိုု ့၊ ဟိုုလူမရွိလိုု ့ဆိုုတာမ်ိဳး မရွိရေအာင္ ျပင္ဆင္ထားဖိုု ့လိုုပါလိမ့္မယ္။ မားကတ္တင္းကလည္း အျခားဌာနေတြရဲ ့လုုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကိုု နားလည္ကာ အခ်ိန္မေရြး အစားထိုုးနိုုင္တဲ့ စြမ္းရည္ရွိဖိုု ့လိုုပါတယ္။ ဒါဆိုုရင္ လူတိုုင္းကလည္း မားကတ္တင္းကိုု နားလည္မွ ရမွာပါ။ လူတိုုင္းဟာ မားကတ္တင္းပါ။ လူတိုုင္းဟာလည္း အမႈေဆာင္အရာရွိျဖစ္သလိုု အမႈေဆာင္အရာရွိကလည္း ဝန္ထမ္းတစ္ဦးပါပဲ။
မတူညီမႈေတြနဲ ့ဖြဲ ့စည္းတည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေလာကၾကီးမွာ မတူတာေတြကိုု နားလည္ဖိုု ့လိုုပါတယ္။
အမွတ္ (၃) - အျမတ္ရမယ့္ ေဖာ္ျမဴလာ
Profit Growth = B + BA + TTF
အျမတ္ရဖိုု ့ဆိုုတာ ေရာင္းေကာင္းဖိုု ့ပဲလိုုတယ္လိုု ့ စီးပြားေရးနဲ ့ မသက္ဆိုုင္သူေတာင္ သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလုုိပဲနားလည္ယံုု သက္သက္ဆိုုလိုု ့ကေတာ့ သာမန္ကုုန္သည္ေလးတစ္ဦးလိုုသား အလုုပ္ျဖစ္မွာပါ။ အမွန္တကယ္ အျမတ္ရဲ ့ တိုုးတက္မႈႏႈန္း ျမင့္တက္ဖိုု ့ဆိုုတာကေတာ့
(၁) စားသံုုးသူဝယ္ဖိုု ့လိုု ပါတယ္ (Buy=B)
(၂) တခါဝယ္သြားတဲ့ စားသံုုးသူ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ထပ္ဝယ္ဖိုု ့က ပိုုအေရးၾကီးပါတယ္ (Buy Again=BA)
(၃) အေရးအၾကီးဆံုုးကေတာ့ ပံုုမွန္ ေဖာက္သည္ေတြ စိတ္ေက်နပ္ျပီး သူတိုု ့ရဲ ့ မိတ္ေဆြေတြကိုု ေကာင္းသတင္းျဖန္ ့ေဝေပးဖိုု ့လုုိပါတယ္ (Tell Their Friend=TTF)
ဒါေၾကာင့္ ေဖာက္သည္ဝန္ေဆာင္မႈနဲ ့ မားကတ္တင္းလႈပ္ရွားမႈေတြက သူတိုု ့ဝယ္ဖိုု ့သာ (နံပါတ္ ၁) ျဖစ္ေစျပီး ေနာက္ထပ္အေရာင္းေတြလိုုခ်င္တယ္ဆိုုရင္ေတာ့ စားသံုုးသူကိုု နားလည္ဖိုု ့၊ သူတိုု ့ရဲ ့အခ်က္အလက္ေတြနဲ ့ ဗ်ဴဟာေတြက အခရာၾကလာသလိုု ေနာက္ဆံုုးအဆင့္ကိုုရဖိုု ့က Word of Mouth ကိုု သြားမယ့္ မီဒီယာမွာလည္း မားကတ္တင္းသမားေတြ က်င္လည္ဖိုု ့လိုုပါတယ္။ ေသခ်ာပါတယ္ Word of Mouth ကိုု အဓိက ဆိုုရွယ္မီဒီယာကသာ အမ်ားဆံုုးရနိုုင္ပါတယ္။
သတိျပဳရမွာက ေကာင္းသတင္းတင္ ပ်ံ ့ႏွံ ့တတ္တာမဟုုတ္ပဲနဲ ့ သူတိုု ့စိတ္ေက်နပ္မႈမရရင္လည္း ေျပာဖိုု ့ဝန္မေလးနိုုင္ပါဘူး။
အမွတ္ (၄) - အရွံဳး အျမတ္ ေဖာ္ျမဴလာသစ္
ဝင္ေငြကိုု ဘယ္လုုိလုုပ္ရင္ မ်ားမ်ားရလဲဆိုုရင္ မ်ားမ်ားေရာင္းရင္ ရတယ္ဆိုုတဲ့ ေရွးက်တဲ့ ေဖာ္ျမဴလာကေန ေျပာင္းလဲလာတာက ဒီလိုုပါ
Buy = 30$
Buy Again = 50$
Tell Their Friends = 100$
Total = 180 $
(6 Times of 30$)
ဒါကိုု အေျခခံစဥ္းစားရင္ က်ေနာ္တိုု ့ ဘယ္ေနရာမွာ အဓိကအားစိုုက္သင့္သလဲဆိုုတာ ရွင္းပါတယ္။ Social Media ဟာ ေစ်းေရာင္းတဲ့ေနရာ မဟုုတ္ေပမဲ့ ေသခ်ာ စီမံခန္ ့ခြဲနိုုင္ရင္ လူသတင္း လူခ်င္းေဆာင္ကာ သာမန္ ဝင္ေငြထက္ (၆)ဆမက ပိုုရနိုုင္သလိုု ဆိုုရွယ္မီဒီယာမွာ အသံုုးခ်တဲ့ အခ်ိန္ကိုုလည္း ေငြေၾကးကုုန္က်စရိတ္ တစ္ခုုလိုု သံုုးသပ္ရမွာပါ။
အမွတ္ (၅) - ဝန္ထမ္းေတြရဲ ့ အျပဳအမူတိုုင္းဟာ မားကတ္တင္း
ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ ဝန္ထမ္းေတြဟာ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ စားသံုုးသူေတြကိုု ဖန္တီးေပးပါတယ္။ မိမိလုုပ္ငန္းခြင္ကိုု ခ်စ္ျမတ္နိုုးမႈ၊ အခ်င္းခ်င္းနားလည္မႈ၊ လြတ္လပ္တဲ့ စိတ္ခံစားမႈ၊ ေကာင္းမြန္တဲ့ စိတ္ထား စတာေတြ အားလံုုးအားလံုုးက မားကတ္တင္းလႈပ္ရွားမႈေတြပါပဲ။ ေနာင္တခ်ိန္မွာ ကုုန္ပစၥည္းရဲ ့အမွတ္တံဆိပ္နဲ ့တန္ဖိုုးဆိုုတာ သိသာစြာ ကြဲျပားလာပါလိမ့္မယ္။ ျပီးရင္ တကယ္ေအာင္ျမင္တဲ့ Brand ေတြမွာ အမွတ္တံဆိပ္ေတာင္ မပါေတာ့ဘူး (Lack of Logo) လိုု ့ေတာင္ ပညာရွင္ေတြက ဆိုုလာၾကပါတယ္။ စားသံုုးသူက အေရးၾကီးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဝန္ထမ္းေတြက ပိုုျပီး အေရးၾကီးလာပါလိမ့္မယ္။ သူတိုု ့ကိုုယ္တိုုင္ သေဘာတရားေတြကိုု နားလည္မွသာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကုုန္ပစၥည္းေတြ တည္ေဆာက္လာနိုုင္မွာပါ။ သူတိုု ့လုုပ္သမွ် လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ ကုမၸဏီရဲ ့ ပံုုရိပ္ေတြပါ။
အမွတ္ (၆) - အက်ိဳးအေၾကာင္း ေတြ ့ေအာင္ရွာပါ
ဘယ္လိုု အရာမ်ိဳးမွ သူ ့အလိုုလိုု ျဖစ္လာမွာ မဟုုတ္ပါဘူး။ စကားတစ္ခြန္း ရွိပါတယ္။ ၾကီးမားတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုုလိုုခ်င္ရင္ ထုုိက္တန္တဲ့ ေပးဆပ္မႈရွိမွရပါတယ္။ လုုပ္ငန္းရဲ ့ ေျပာင္းလဲမႈ၊ ထူးျခားမႈတိုုင္းကိုု အေသးစိတ္ ဆန္းစစ္ဖိုု ့အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ အေရာင္းတစ္ခုုျဖစ္တုုိင္းမွာ ဘယ္သူဝယ္တယ္၊ ဘယ္သူ ေငြေၾကးထုုတ္ေပးတယ္၊ ဘယ္သူ ညႊန္လိုုက္တယ္၊ ဘယ္သူက ေထာက္ခံတယ္၊ ဘယ္လိုုသိတယ္ စတာေတြကိုု အေသးစိတ္ ေလ့လာဖိုု ့လိုုပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္နည္းတဲ့ ဝင္ေငြကိုုမဆိုု အေသးစိတ္ ဆန္းစစ္ပါ။ ေထာက္ခံသူ၊ လမ္းညႊန္ေပးသူေတြကိုု သတိလက္လြတ္မျဖစ္ဖိုု ့လိုုပါတယ္။ သူတိုု ့က မိမိရဲ ့မားကတ္တင္းေတြပါပဲ။ သူတိုု ့ကိုု ေငြးေၾကး အရပဲ မဟုတ္တဲ့ မက္လံုး (Incentive that not means only financial) ေတြဖန္တီးေပးရင္ သူတိုု ့က ပိုုျပီး ကူညီပါလိမ့္မယ္။
"ငုုပ္မိသဲတိုုင္ တက္နိုုင္ဖ်ားေရာက္" ပါ။ အေျခခံက်တဲ့အထိ ဆန္းစစ္သံုုးသပ္ေပးပါ။
အမွတ္ (၇) - ???
ဒီေနရာမွာ အဆံုုးအျဖတ္ပါ။ အမွတ္ (၇) က အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ Nike ရဲ ့ ေဆာင္ပုုဒ္ေလးကိုု အမွတ္ရစရာပါ။
"Yesterday, you said tomorrow!"
မေန ့ကလည္း မနက္ျဖန္မွလုုပ္မယ္ ေျပာခဲ့တာပါပဲ။ ဒါဆိုုရင္ ဘယ္လိုုနည္းနဲ ့မွ ဘာအက်ိဳးမွ မရွိနိုုင္ပါဘူး။ ေအာင္ျမင္မႈ၊ က်ဆံုုးမႈ (Boom or Bust) ကိုု ဆံုုးျဖတ္ေပးဖိုု ့ရာ အရင္ဆံုုး ခ်က္ခ်င္းလုုပ္ဖိုု ့ပဲလိုုတာပါ။
JUST DO IT !မနက္ျဖန္မွ လုပ္မယ္မေျပာဘဲ ခုခ်က္ခ်င္းလုပ္လိုက္ပါ။

Marketing သမားေကာင္းေတြျဖစ္ၾကပါေစဗ်ာ
ေမာင္သက္ေနာင္ - ဟသၤာတ တကၠသိုလ္
credit: ေဒါက္တာထက္ဇံလင္း

No comments:

Post a Comment

“Cover letter ေရးနည္း” (၁) Cover Letter ဆိုုတာ Cover Letter ဆိုုတာဟာ resume သုုိ႔မဟုုတ္ CV တိုု႔နဲ႔ တြဲျပီးတင္ရေလ့ရွိတဲ့၊ တစ္နည္း...