Social Media ေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝမွာ ပိုပိုၿပီး ေနရာရယူလာၿပီျဖစ္ပါတယ္။ မနက္မိုးလင္းကေန မိုးခ်ဳပ္ထိ Facebook သံုးေနသူေတြ၊ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ဘာပံုပဲရိုက္ရိုက္ Facebook နဲ႔ Instagram မွာ ပံုမွန္တင္ေနသူေတြ၊ အလုပ္သစ္ရွာေဖြဖို႔ LinkedIn ကို အသံုးျပဳလာသူေတြ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ပိုမိုမ်ားျပားလာေနၿပီျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ Social Media ေတြဟာ သံုးတတ္မယ္ဆိုရင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ အလြန္ထိေရာက္တဲ့ Marketing Tool ေတြ ျဖစ္လာေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အခု ၂၀၁၆ ကေနစၿပီး Social Media ကိုအသံုးျပဳၿပီး လုပ္ငန္းတိုးတက္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မယ့္ အခ်က္ (၅) ခ်က္ကို ေရးသားေပးလိုက္ပါတယ္။
(၁) Social Media ဟာ သိပ္ေကာင္းတဲ့ Customer Service Tool တစ္ခုပါ။
Brand တစ္ခုခုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မရွင္းလင္းတာတစ္ခုခုရွိလုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူေတြဟာ Social Media ကို အသံုးျပဳၿပီး Brand ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားလာေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေၾကာင့္ပဲ Social Media ေတြဟာ Brand ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး CRM Tool ေတြ ျဖစ္လာေနတာျဖစ္ပါတယ္။ Social Media မွတဆင့္ ကိုယ့္ေဖာက္သည္ေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေပးမယ္၊ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းေပးမယ္၊ သိသင့္သိထုိက္တဲ့ သတင္းထုတ္ျပန္မႈေတြကို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီလုပ္ေဆာင္ေပးမယ္ဆိုရင္ ေဖာက္သည္ေတြအေနနဲ႔ Brand အေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈ၊ ရင္းႏွီးမႈေတြ တိုးတက္လာမွာျဖစ္သလို အေရာင္းအဝယ္ေတြလဲ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ KFC Facebook Page ဟာဆိုရင္ Customer ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးမႈ တည္ေဆာက္ၿပီး Brand ရဲ႕ ပံုရိပ္တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေနတဲ့ သာဓကတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
Advice: Social Media ကို အသံုးျပဳၿပီး Customer Service ကို အေကာင္းဆံုး နဲ႔ အျမန္ဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းပါ။
(၂) Content ဟာ ဘုရင္ျဖစ္ေနဆဲပါ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ Social Media သံုးရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ အဓိကအားျဖင့္ Content ေၾကာင့္ပါ။ ကားအေၾကာင္း စိတ္ဝင္စားသူေတြက ကားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ Facebook page ေတြကို Like လုပ္မယ္၊ ကားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Group ေတြထဲကို ဝင္ထားမယ္၊ ရုပ္ရွင္အေၾကာင္း စိတ္ဝင္စားသူေတြက ရုပ္ရွင္အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတာေတြကိုဖတ္မယ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ ရုပ္ရွင္အေၾကာင္းေျပာတာေတြကို ဝင္ေဆြးေႏြးမယ္၊ အစားအေသာက္စိတ္ဝင္စားသူေတြက ဟင္းခ်က္နည္း စာမ်က္ႏွာေတြ၊ ဆိုင္ေတြကို လိုက္ရွာမယ္၊ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကို စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆိုရင္ Content ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ Brand ေတြဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ Customer ေတြကို သူတို႔စိတ္ဝင္စားမယ့္ Content ေတြနဲ႔ ဆြဲေဆာင္ဖို႔ တစ္စထက္တစ္စ ပိုၿပီးႀကိဳးပမ္းလာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိထားသင့္တာကေတာ့ 80:20 Rule လို႔ေခၚတဲ့ Rule ေလးတစ္ခုပါ။ Brand ေတြအေနနဲ႔ Content ေတြဖန္တီးတဲ့ေနရာမွာ 80% ေသာ Content ေတြက စိတ္ဝင္စားဖြယ္၊ ျပန္လည္မွ်ေဝႏိုင္ဖြယ္ရွိတဲ့ Content ေတြကို ဖန္တီးသင့္ၿပီး က်န္တဲ့ 20% ကသာ Promotion နဲ႔ Product ေတြအေၾကာင္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ Product ေတြအေၾကာင္းပဲ အၿမဲတမ္း ေျပာေနၿပီး အတင္းထိုးေရာင္းေနတဲ့သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ Customer ေတြကို အေဝးကို သင္ကိုယ္တိုင္ ေမာင္းထုတ္ေနသလိုျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။
Advice: သင့္ရဲ႕ Target Audience နဲ႔ ကိုက္ညီေသာ စိတ္ဝင္စားစရာ၊ မွတ္သားစရာ၊ ျပန္လည္မွ်ေဝစရာ Content ေတြကို အမ်ားစုဖန္တီးပါ။ ဒီထဲမွာမွ သင့္ရဲ႕ Product နဲ႔ Promotion ေတြကို အခ်ိဳးက်က် ထည့္သြင္းပါ။
(၃) Content က ဘုရင္ဆိုရင္ Emotion က ဘုရင္မပါ။
လူေတြဘာေၾကာင့္ Social Media ေပၚက Content ေတြကို ျပန္လည္မွ်ေဝပါသလဲ။ ဘာေၾကာင့္ Like လုပ္ပါသလဲ။ ဘာေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြကို ဝင္ေရးသားပါသလဲ။ စိတ္ခံစားမႈ (Emotion) ေၾကာင့္ပါ။ ေၾကာင္ေလးတစ္ေကာင္ရဲ႕ ပံုကို Like နဲ႔ Share လုပ္လိုက္တယ္ဆုိတာ ခ်စ္ဖို႔ေကာင္းလို႔ပါ။ ပ်င္းလို႔မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ေနရာရာကို ခရီးသြားတဲ့ Post ေလးကို Share ၿပီး “သြားခ်င္လိုက္တာ” လို႔ ေရးလိုက္တယ္ဆိုတာ တကယ္သြားခ်င္လုိ႔ပါ။ ေဒါသထြက္စရာ Status တစ္ခုေအာက္မွာ ဝင္ၿပီး အျပန္အလွန္ ေရးသားၾကတာ ေဒါသထြက္လို႔ပါ။ ဆိုလိုတဲ့သေဘာက Social Media ေပၚက Action ေတြဟာ စိတ္ခံစားမႈတစ္ခုခုကို အေျခခံတာမ်ားပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ သံုးတတ္မယ္ဆိုရင္ Brand ေတြအတြက္ေရႊပါပဲ။
Advice: သင့္ရဲ႕ Customer ေတြကို သင့္ Content မွတဆင့္ တစ္ခုခု ခံစားမိပါေစ။ သင့္ရဲ႕ Content ေနရာအႏွံ႔ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားဖို႔ ကြ်န္ေတာ္အာမခံပါတယ္။
(၄) သင့္ရဲ႕ Content အတြက္လိုအပ္တဲ့ အာဟာရေတြ အကုန္တိုက္ေကြ်းပါ။
အေပၚကေျပာခဲ့တဲ့အခ်က္ေတြအတိုင္းလုပ္မယ္ဆိုရင္ သင့္ရဲ႕ Brand ဟာ တကယ္မိုက္တဲ့ Content ေတြကို ဖန္တီးေနႏိုင္ပါလိမ့္မယ္၊ Customer ေတြကလဲ Social Media မွတဆင့္ သင္နဲ႔ ဆက္သြယ္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သင့္ Facebook Page မွာ Like 100 ပဲရွိတယ္။ သင့္ Twitter အေကာင့္မွာ Follower 2 ေယာက္ပဲရွိတယ္။ Instagram မွာဆုိ တစ္ေယာက္မွေတာင္မရွိဘူး။ ကဲ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ.. “80% of the business is showing up” ဆိုတဲ့စကားရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ လံုေလာက္တဲ့ Audience မရွိဘဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ သိပ္ေဝးေဝးေရာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ Content အတြက္လုိအပ္တဲ့ အျခားအေထာက္အကူျပဳအခ်က္ေတြ အားလံုးရွိေနဖို႔လိုပါတယ္။ Facebook page မွာ လံုေလာက္တဲ့ Like အေရအတြက္ရွိရမယ္၊ ကိုယ့္ Brand နဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ Hushtag ေတြ သံုးရမယ္၊ Boost လုပ္သင့္တာေတြကို လုပ္ရမယ္၊ Social Media Specific Campaign ေတြလုပ္သင့္ရင္လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွသာ သင့္ရဲ႕ Content ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္တိုးတက္လာမွာျဖစ္ၿပီး သင္လုိခ်င္တဲ့ Target ကိုေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
Advice: လိုအပ္တဲ့ Audience အေရအတြက္ ရရွိေအာင္ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းျခင္း၊ ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပျခင္း၊ လတ္တေလာျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အေၾကာင္းရင္းကို သိေအာင္လုပ္ၿပီး လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မယ့္ Content မ်ိဳးဖန္တီးျခင္း၊ Hushtag ထည့္သြင္းျခင္း အစရွိတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ သင့္ရဲ႕ Content ကို ေဝးႏိုင္သမွ် အေဝးဆံုးေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးပါ။
(၅) သင့္ေလ်ာ္ရာလက္နက္ကို ေရြးခ်ယ္သံုးစြဲပါ။
ဒီေန႔ေခတ္ဟာ အခ်ိန္ရွားပါးတဲ့ကာလဆိုတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ Social Media ေပၚမွာ Brand ေတြဟာ Post အတိုေလးေတြကို ပိုပိုၿပီး သံုးလာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တိုတိုင္းလဲမေကာင္းပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ရွင္းျပဖို႔အတြက္ အခုသင္ဖတ္ေနရတဲ့ Post လို Content ရွည္ရွည္ေတြက ပိုၿပီးသင့္ေလ်ာ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ ထိပ္စီးေခါင္းစဥ္ေလး (၅) ခုကိုပဲ အစဥ္လိုက္လိုက္ဖတ္ၾကည့္ပါ။ သင္ဘာမွအဓိပၸာယ္ေပါက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ Audience ကို ပ်င္းမသြားရေလေအာင္ သင့္ေတာ္တဲ့ Content Type ေတြကို အလဲအလွယ္နဲ႔ ေျပာင္းလဲသံုးစြဲသင့္ပါတယ္။
Advice: သင့္ရဲ႕ Audience ကိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္မယ္ထင္တဲ့ Content အမ်ိဳးအစားေတြကို စာရင္းျပဳစုၿပီး အလွည့္က် ဖန္တီးပါ။ Video, Audio, Image, Blog post, GIF အစရွိသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စမ္းသပ္သံုးစြဲႏိုင္ပါတယ္။
၂၀၁၆ ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ Social Media ခရီးလမ္းအတြက္ အေရးပါတဲ့ႏွစ္တစ္ႏွစ္ျဖစ္ပါတယ္။ အၿပိဳင္အဆိုင္ဝင္လာၾကေတာ့မယ့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြၾကားမွာ သင့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းကို Social Media အကူအညီနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးသားလိုက္ရပါတယ္။
ေမာင္သက္ေနာင္ - ဟသၤာတ တကၠသိုလ္
24/12/2016
Credit -
(1) ေအာင္မြန္ခ်မ္း
(3) www.aungmonchan.com
No comments:
Post a Comment